god jul og godt nyttår

Julen Kom og Julen Gikk
plutselig et helt nytt år vi fikk

Jula 2016 var året da nissen lurte oss alle trill rundt
Stille satt han der, eller var det en hun? 
Spekulasjoner og diskusjon omkring
opprinnelse og identitet, 
hvem var det egentlig som skjulte seg bak utkledningen?
2016 var jula da lauparkjærringa sjøl lot latskapen herje og allerede før den 
satte inn hadde hun greid å tilegne opptil flere sjokoladekilo til baken  sin 

Det gikk utrolig fort og greit å få til, i restitusjonsfasens tegn da 
kroppen skulle hente seg inn etter 48-timers-løpingen i november

Løpet der hun valgte å tappe kroppen fullstendig ned og tom
Aldri har ett løp tappet meg slik, både fysisk og psykisk, vil jeg si
I etterpåklokskapens tegn har jeg nok tenkt at det helsemessig sett 
kunne vært fornuftig å hoppe av da 24-timersløpets sluttsignal gikk.


Når jeg ikke gjorde det, men valgte å fullføre, vel vitende om at kroppen ville bli både tappet og tom, bærer jeg uansett med meg mer lærdom samt visshet om at jeg er i stand til å holde, -holde holde holde. Hvilket jo også var hovedmålet. Skuffelse og forundring over smerter som gjorde meg uløpbar store deler av løpet, har tvunget sinnet til å tenke enda mer nøye gjennom hva jeg egentlig vil.

Å prestere sitt beste i ultralange løp, krever en psykisk styrke til å holde ut. En vilje og psyke som spiller på lag med kroppens fysikk. På veien dit må man tillate seg å gå noen runder og møte seg sjøl langt ned i kjelleren. Først når man kjenner sine egne svakeste sider, kan man begynne å bygge grunnmuren. Fundamentet som skal holde huset på plass. 
'

Etter halvannen måneds restitusjonstid, der kroppen kun er servert yoga- og tøyeøvelser, samt noen få korte løpeturer ispedd noen skarve skimil, kombinert med altfor mye godmat i forhold til næringsuttak og sviktende treningsmotivasjon, har jeg endelig tatt meg på tak og tatt noen valg:

1. Jeg er en ULTRALØPER og jeg skal tilbake, sterkere enn noengang.
2. Jeg skal fortsette å ha LØPEGLEDE som fokus
3. Jeg skal bli enda bedre på å la KROPP og HODE spille på lag
4. Bloggen skal atter opp å gå, i dette år
5. Jeg GIR MEG IKKE NÅ!!!

GODT NYTT ÅR!




Kommentarer