Brynja og PayPal

Ettersom min Lopapeysa er ferdigstillt og allerede tatt i bruk, passer utmerket godt i denne maikulde som er oss forunnt, -vurderer jeg nok en gang å legge opp et islandsk design. Det er så mye fint å velge i og plaggene er skikkelig gode bruksplagg, det må jeg virkelig si. Har siklet ei god stund etter denne:
  Brynja  av Hélène Magnússon bildet er lånt av designeren
jeg sliter imidlertid med to utfordringer som jeg må løse på ett eller annet vis: den nydelige lett lopi turkis, -mangler jeg ett nøste av og oppskriften som i utgangspunktet enkelt kan bestilles på Ravelry er det kun mulig å betale via PayPal. I utgangspunktet ikke noe problem, men ettersom min PayPal-konto er sperret etter at handlende garnkunder hos Knitting.no har betalt inn mer enn den grensen de setter for innkomster i løpet av ett kalenderår, og jeg mangler dokumentasjon på hvor jeg bor, som PayPal-konsernet vil godta får jeg ikke benyttet kontoen hverken til å sende penger inn eller ut. Og Du skal vite jeg har prøvd, -jeg har prøvd både det ene og det andre, men oppi alt som skjer og travle hverdager, vet jeg snart ikke min arme råd, hvordan jeg skal greie å få, -erobret meg denne Brynja-oppskriften som jeg går og sikler sånn etter og på. Alternativet er kanskje at jeg bare setter meg ned og strikker etter eget forgodtbefinnende. Tror i allefall at jeg kanskje skal strikke den ovenfra og ned. Så får vi bare se, hva som skjer. Mulig jeg bare finner på eller ender opp med, noe helt annet på pinnene. Kunne jo kanskje forsøkt å strikke ferdig noe av det jeg har liggende.... 

Kommentarer