Mot Lysere Tider?

Soloppgang i Vinterland Dagen er allerede blitt halvannen time lengre:-)
Sent men Godt Nyttår Godt Folk,- Er du kommet i gang med treningen, eller slankingen, og utkuttingen av usunne lyster og laster og inn med supersprek og hypersunn livsstil?? Røykekutt, snusslutt, Bort med potetgull, sjokolade og brus, inn med grønnsakssmoothies og grovbrød, med eller uten karbohydrater, gluten eller andre grusomme ufyselige saker?? Eller har du allerede gått på sjokoladesmell nummer fem, mens joggeskoa tørker inn og det superfantastiske kompresjonstreningstøy tydelig synes å ha krympet inn flere størrelser siden kroppsvisitten i sportsbutikkens prøverom?
Igang med innsamling av  2015 km i 2015

PHU!! -det var godt å få sagt det, ettersom undertegnede selv sliter en smule med motivasjonen i det nye året. Og det til tross for klare og tydelige løpemål, og en horde av herlige motivatører i den lekreste instafeeden ever, føler jeg likevel at jeg liksom ikke henger helt med, på alt det supre flotte fantastiske som tilsynelatende "alle andre" driver med. For å si det rett ut; -jeg blir litt sliten av alt snakket om å ha KLARE TYDELIGE MÅL, jobbe målbevisst og trene kvalitativt, til enhver tid, og følge med på klokka si og progammer meg her og dietter meg der og framgang skal vi jo alle for enhver pris ha. FRamgang i forhold til HVA???

BLI BEST!!

BLI DITT BESTE JEG!!!

SPIS SUNT, BLI KVITT DEPRESJONER OG SYKDOMMER SÅ  KOMMER LYKKEN TIL DEG FOR ALDRI MER Å FORLATE DEG!!!!

-he he... -unnskyld at jeg ler... (smileblunkefjes...!!)
det er nesten litt tragikomisk, sett med en halvgamle lauparkjærringøyne, som sannelig har vært ute både en og tre vinterdager før.
innimellom er det da godt, er det ikke???? du som sier noe annet juger!!!!

Ja Da, selv om året er ferskt har jeg faktisk rukket å ta med meg ungeflokken på McDonalds, -ha ha- FY for skam!! -men du så godt det er, en gang i blant, når det passer seg sånn, -for jeg skjems ikke engang. Vi har til å med spist pølser til middag og vi-hi hi:-) uten den minste antydning til dårlig samvittighet for at kostholdet ikke holder mål!

For vi spiser da frukt, må vite, og gamlemor har gått til anskaffelse av ei ny Holdin-truse-, for å holde sjokoladekiloene litt i sjakk, -om ikke direkte matt, -så spekulerer jeg litt i hva som egentlig er forskjellen på kompresjon og hold-in DA ???? -ha ha-ja ja! -samma det, er vel noe som følger med alderen... i tilfelle du lurte på hvordan jeg sånn helt plutselig har fått så fantastisk smekker rompe--- .(-kan jo hende det var noen som gikk rundt å lurte på det) HOLD-IN er tingen altså!!!!! -spesielt når man begynner å nærme seg femti!!!!
i 2015 sørger vi for å ha velfylt fruktfat..
så da kan man vel si det er en viss balanse i det hele

Til tross for manglende motivasjon eller viljevondt, har jeg faktisk både svømt engang, eller to, -det er her fantasien om å gjennomføre en triathlon engang i livet virkelig får boltret seg, (kommer aldri til å skje, men det er da lov å tenke på det-så lenge tanken gir litt glede,) til tross for at jeg overhodet ikke kan svømme raskt, -kan ikke crawle engang, -men det spiller liten rolle, rolige brystsvømmetak gjør utrolig godt i en halvstiv kjerringkropp. Det er noe med det å legge inn ei lita svømmeøkt ved ukeslutt, med påfølgende badstu, så får man klora seg litt og vaska seg til helga. Og heim til nystekte vafler, med smør og sukker -da er faktisk livet ikke så verst.
tester ut ørepropper og badehette mot svømmeøre
Ja, og så har jeg vært på skirenn, såkalt langløp da, og det var jo litt tøft, kom faktisk i mål som nummer to i klassen min... -trenger vel ikke si, at det var bare to i den klassen... andreplass er andreplass!!!! Det gjelder å glede seg over det man kan og for min del var det godt å kjenne at kroppen hang med i nesten fire timer uten at jeg ble helt ødelagt etterpå. Trenger virkelig å ha noen slike turer i kroppen framover, med tanke på den Ultravasan jeg er påmeldt til sommeren.
Vakkert å gå skirenn i svenske snøkledde skoger: Tåsjödalen Classic Ski
I tillegg til dette har jeg rydda vekk jula, -det må man vel si var på ti` ettersom juletulipanene begynte å henge så sørgmodig. De var faktisk blitt så stygge at de nesten var blitt pene igjen.... bare i en annen fasong, -nærmest litt kunstneriske vil jeg si, der de hang!
juletulipaner som har sett sine beste dager
Men NÅ er de ute altså!, -ute av huset og nissene og josef og englene ligger pent i esken sin helt til neste gang de skal te seg frem. Ellers skal det nevnes at jeg gikk på en tightssmell her forleden, tenkte jo kanskje jeg hadde nok løpeklær, men da denne sebralignende buksa her, bare hang der, og var den eneste de hadde igjen og den passa meg utmerket, da var det jo meininga ikke sant???
Ser du en zebra som sluntrer opp Kvelifjellet er det bare meg, altså!!!

GODT NYTT ÅR ønskes, så skal jeg forsøke å holde litt liv i denne bloggen i 2015, -det får være mitt forsett. I tillegg til at jeg skal greie å løpe minst 2015 km, da... men det blir ikke i dag! -for å si det sånn...




Kommentarer