Tommel Opp for Skimaratondebut

Uerfaren skiløper har glemt å holde frem skia, men neste gang.....
Hei og Hopp Tommel Høgt Opp for min Skimaratondebut. Lørdag morgen var det bare å sprette ut av senga klokka fem, koke og spise havregrøt og kle seg vel, før bilen gikk til Østersund; Jämtkraft Skimarathon fikk bli mitt aller første skirenn Oh Yes and No, - jeg visste jo ikke på forhånd hvor lenge kroppen ville holde; jeg har aldri gått såååå langt før, 42 km er langt! Jeg har heller ikke hatt såååå lang økt noengang, så for sikkerhets skyld stappet jeg med meg et par sjokolader i lomma, sånn i tilfelle jeg skulle gå tom på et eller annet tidspunkt. Tom og Tom vet jeg ikke riktig om jeg vil si, men tongt ble det da, spesiellt den siste mil... da skrubbsulten tok meg, -og det eneste som sto i hodet mitt ei stund var om jeg ikke kunne fått meg et par skikkelige blingser grovbrød med smør og ost- har du hørt på makan? -og så presterte jeg faktisk å gå noen hundremeter feil, så jeg måtte snu, -livredd for at jeg skulle ha gjort noe galt slik at jeg kunne bli diska, etter nesten å ha gjennomgått hele løypa. Det gikk heldigvis bra og jeg kom meg inn på rett spor uten at jeg gjorde noe annet galt enn å gå bittelitt lenger he he.... og stakinga gikk rimelig bra, og jeg skal si jeg sendte mangen takk til alle de grusomme #januarsquats som rompe og lår i hele januar har fått trent seg på!
#februarkrampe gjennomført
Men DU og DU for en fantastisk herlig følelse det er å kunne gå i mål, -med et SMIIIL -på adskillig bedre tid, enn jeg hadde turt å håpe på. Tenkte på forhånd at jeg kanskje kunne greie å gå på 4 timer, og trodde derfor nesten ikke 3.35 var sant. Nå er jo tid i skisporet noe helt annet enn løpetid, ettersom førstnevnte er mye mer avhengig av ski, føre og løypeprofil og dermed ikke kan sammenlignes på samme måte som tiden på en gitt løpedistanse, men for ei mosjonistkvinne som aldri har gått mer enn cirka ei mil på en timme, gav tida et ekstra kick i tillegg til selve gjennomføringa. Og du og du så deilig det er Etterpå Rett og slett fantastisk -så trenger vi ikke snakke så mye om hvor stiv og støl mine lår er, de skal jo nå få kvile seg litt slik at musklene kan vokse og gjøre seg klar for nye utfordringer. For langløp på ski frister unektelig til gjentakelse, og det er uten tvil ypperlig maratontrening. Og yess ja til tross for alt, -jeg kosa meg hele tida i løypa:-)

Flotters Første Februaruke Ønskes deg:-)

Kommentarer