Sukker og Fett, så Spring du Så Lett..

to herlige matkaker uten annen grunn
enn å putte noe godt i munn 
om enn ei direkte usunn

Man kan jo Bytte ut Hvitt Raffinert Sukker med 
Rørsukker og begrense mengden noe 
uten at det ødelegger det gode
Vi kan også velge Økologiske råvarer
og erstatte hvitt mel med fullkorn eller spelt
Når det gjelder Fett vil jeg gjerne ha 
skikkelig ordentlig smør
men gode oljer er jo også bra

Dessuten gjelder det å Begrense seg
ikke skufle innpå enorme mengder ustoppelig
men lære seg kunsten med å kose seg
og kjenne og greie å stoppe når nok er nok
En Smule Småironisk har jeg derfor lansert
et helt nytt ordspråk eller mantra kanskje
for løpere som ønsker å fullføre og forbedre
tiden sin hi hi hi:

(ha ha- det er litt småsant og da- det virka iallefall på meg 
etter at jeg forspiste meg på sjakkruter her en kveld-he he)

Det er Nemlig Lov å Kose Seg
en gang i blant uten dårlig samvittighet
for hva var vel livet uten det ? 
selv om det krever
en viss sjøldisiplin, 
akkurat som på 
alle andre områder i vårt liv

Vi trenger Næring om vi skal Yte
Hva slags Næring velger du å Nyte?

Kommentarer