På skoa Skal Godtfolk Kjennes

SKO SKO SKO
Hvor mange par har DU?

Jeg tør nemlig ikke telle alle mine par men jeg vet at jeg har
fryktelig mange, er nesten faktisk litt sikker på, at selv om vi teller
en famile på sju er nok minst halvparten av skoparene her i huset
mine, og det sier ikke lite, de andre familiemedlemmene er da 
visselig ikke skoløse, Ingen her som springer rundt barføtt akkurat
Da jeg og maken forleden en snartur utenlands var, sto dette lekre 
spesielle nærmest psykedeliske skopar og lokket og lo og liksom dro
meg innom døra der og tenk, de hadde selvfølgelig bare ett par igjen 
i min størrelse, -det måtte da være en mening med det, og selv om de
kostet flesk og ikke nødvendigvis var direkte anvendelige i snøslapset
som ventet der heime, fikk jeg den smilende skomannen til å sette dem
av en stakket stund, bare slik at jeg kunne tenke på det. Men det er jo
igrunnen ikke noe å tenke på For tenk hvor mye jeg nok hadde angret
meg om de hadde fått lov til å stå, igjen, helt alene stakkar der nede i 
danskenes land? Jeg hadde nok ikke fått fred en eneste dag, og 
dessuten har, jeg jo et image å tenke på, ettersom alle vet hvor skogal 
jeg er, det hadde nesten vært en katastrofe å komme hjem igjen uten 
et nytt skopar å vise frem. Hehmmm.. 

De er veldig Gode altså  Å ha PÅ!For det har jeg da i det minste lært i 
årenes løp ALDRI å foreta et skokjøp uten å ha prøvd! Det hender 
til og med jeg befinner meg i en og samme skobutikk i mer enn 
et par timers tid Bare for å Prøve Skikkelig !!! 

I tillegg fikk jeg også anskaffet meg dette snedige paret, men det 
regnes jo liksom ikke, for dette er løpesko for is og sne som jeg 
virkelig har bruk for i tillegg til det andre joggeskopar med demping 
som jeg har når vi skal springe oss opp til halvmarathon neste vår 
og det skal jeg bare få si at jeg nå begynner å bli; litt skeptisk til. 
For FY så langt det er å løpe to komma ei mil: det er nemlig noe helt 
annet enn å sluntre seg gjennom ei halvmil i passende rolig driv, og bare 
for å si det slik: jeg begynner rett og slett å bli litt usikker på om det er
så god en idè. Men vi får vente og se om vi greier det for: 
Har man sagt A må man vel også si B og går ikke det 
finnes det da visst enda flere bokstaver i alfabetet

Det er iallefall ikke skoa det skal stå på  he he...

Kommentarer